Tuesday, September 15, 2009

Kutuk saya?..Lantak Pi Lah


Tun Dr Mahathir, di kutuk MIC.

Reaksi beliau, tenang dan bersahaja. Ya, beliau memang "cool" dan "sempoi"
Dalam kata lain, apa anda lihat dalam gambar di atas, maka itulah Tun.

Gambar diatas tak diambil dengan kamera Canon EOS 5D, cuma sekadar kamera telefon 1.3 megapixel biasa. Apapun, beliau tak kisah. Walau dalam GUARDIAN di KLCC dan dimana-mana, itu bukan masalah.

Di kutuk MIC? lagi tak kisah! Janji UMNO menang.

Pendapat saya, ianya adalah strategi BN dalam meraih sokongan orang Melayu di DUN Pinang nanti. Kalkulus mereka mudah saya kira, iaitu biar Tun jadi "bahan" maka UMNO akan tahan dan lawan mereka yang dianggap biadap ini.

Bila ini terjadi, populariti UMNO tambah-tambah Pemuda UMNO akan meningkat, jadi orang Melayu akan rasa terbela.

(Padahal nanti Samy Vellu confirm "kipas" Tun semula)

Strategi ini saya lihat telah menyebabkan PAKATAN RAKYAT berjaya memenangi kesemua pilihanraya kecil.

Biar Anwar, Kit Siang, Karpal, Tok Guru Nik Aziz berbalah kemudian dah dekat nak mengundi keluar gambar mereka bersalam atas pentas kempen. Timbulkan isu arak di Selangor lah, isu hudud lah, macam-macam isulah, tapi lepas pilihanraya, BN ke PR, boleh kata dua-dua pun sama.

Politik sememangnya licik

Tapi untuk merungkai formula mereka, tak susah seperti yang disangka.

*kutuk dan mengumpat perbuatan biasa manusia, biar mereka menyumbang pahala dan kita dapat habuannya..InsyaAllah*








7 comments:

lempengterbakar said...

nice picture...

Farhan Ghadzali said...

TQVM

nurafiqah idris said...

gile ar.
best kot dapat bergmbr ngan mantan PM.
:P

Farhan Ghadzali said...

tak dapat RM pun..hehe

ulfa said...

hummmm...tme kaseh gak pd org yg tlg amek pic nie..

Farhan Ghadzali said...

errkk!!..paling berterima kasih dengan cik ummu kulthum, photographer berjaya kita! huhu

SheR- said...

erm...
kte sewajarnya x ptt berbangga2 dgn tkh yg menentang Islam...
korang da lupe ker pasal statement yg menghina hudud yg telah dikeluarkan oleh Dr.M beberapa thun yg lalu..
Ulama' Ishak Baharon da kuarkan fatwa yg Dr.M ni da murtad sbb dier kuarkan statement yg mghina Islam..
Ak ckp ni bkn sbgai anti-Mahathir, atau anti-Umno atau Pro-Pas ker ape..
tp pikirlar..sbg org Islam..
Duk kejar dunia sgt..Agama ntah kemane..
Salam..