Friday, August 15, 2008

Sedar Dari Tidur Yang Panjang..

2 bulan..satu tempoh yang lama..dan dlm jangka masa ini,pelbagai peristiwa telah terjadi (samada secara sengaja @ tak sengaja) pada diri ini. Kebelakangan ini diri lebih meluagkan masa bersama yg tersayang, mgulangkaji pelajaran, membaca...dan tidur (ini yg iya sebenarnya) hehe...


Tempoh dua bln lalu yg brlangsung juga mencatakan beberapa tarikh penting dan bmakna.Terus, membuatkan diri ini lupa dan lagha dlm membuat update terbaru blog ini. Titipan tarikh untuk dikongsi bersama :




1) 25 Jun 2008 - Mewakili Debat OSHA bagi pasukan UIAM 2 di UiTM
Shah Alam,memperolehi tempat ketiga keseluruhan.

2)30 Jun 2008 - Mewakili Belia Malaysia ke Program Belia Malaysia - Singapura ke 13 dibawah anjuran Kementerian Belia & Sukan Malaysia.

3)19 Julai 2008 - Ermmm..hehe,tarikh bahagia!


4)28 Julai 2008 - Peperiksaaan bermula.




Selama tarikh itu pula, diri ini memenuhi waktu lapang dgn tidur,baca buku,merayau dan beberapa perkara wajib,sunat dan harus...dosa???entahlaa..Allah punya kuasa hehe..sehingga waktu blog ini ditulis,dunia di sekililing terus dihimpit pelbagai musibah,terutama angkara MANUSIA. Georgia telah diserang Rusia, Olimpik Beijing sedang berlangsung, Gaza terus bergelora, Obama menghitung hari ke White House, episod kedua-Anwar Ibrahim The Return of Sodomy dan bermacam-macam lagi.


Bagaimana di Nilai?..keadaan spt biasa,musim peperiksaan sedang berlangsung,maka ramailah yg memaksa diri untuk menelaah satu persatu nota dan latihan yg diberikan bagi memenuhi impian dihajati. Paling penting sebelum menoktahkan kata2 dlm ruangan kali ini, harus diingat kita berada dalam bulan kemerdekaan yg ke 51. Di penghujung bulan, Ramadhan menanti sekali lagi, rebutlah peluang amalan pahala di dalamnya. InsyaALLAH, moga kita memperoleh keberkatan sepanjang bulan itu.

0 comments: