Tuesday, February 10, 2009

Mereka ini meloyakan





Siapa mereka ini?

Secara peribadi, ada 3 golongan yang saya maksudkan..


1. Pemimpin-pemimpin PR (Pakatan Rapuh) antaranya Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Senior & Junior, Dato Seri Haji Awang

Kenapa?

Skrip politik mereka memeningkan dan tidak "gentleman" dan nyanyian "Lompat si Katak Lompat" yang sumbang.

(*tidak seperti Nik Aziz yang dilihat lebih gentleman dan berpijak di bumi yang nyata dalam isu ini.)




2. Pendemonstrasi-pendemonstrasi jalanan yang masih berkelakuan "bodoh sombong".
Kenapa?

Dah tahu pemimpin mereka terang-terangan berkelakuan seperti budak kecil dan lidah bercabang masih sanggup berguling di tengah jalan raya untuk memprotes SULTAN. Lagi satu, demonstrasi bukanlah satu medium shj, banyak medium lain kalau nak protes.



3.Makhluk-makhluk Allah yang berada dalam 'shoutbox' tak tahu jaga adab dan sabar.

Kenapa?

Sama macam budak-budak, tahu buat bising tapi tak pakai otak (yang mana tak berkaitan jangan jadi hati kapas @ terasa ok).

Rata-rata makhluk yang menyalak dalam shoutbox saya ini lelaki,maka saya kira dan kita sedia maklum lelaki ada "3 kepala".

Kepala yang digunakan untuk tidak bertindak seperti yang saya nyatakan diatas adalah "KEPALA OTAK". Bukannya 2 kepala lain yang saya tidak mahu nyatakan di sini. Kalau pakai 2 kepala tersebut memang padan la kamu semua macam itu.



Mereka ini adalah golongan yang "bermuka-muka" dalam ruangan shoutbox. Satu cabaran saya, jangan tahu menyalak di situ semata-mata




"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERRUMAH DI TEPI PANTAI, JANGAN HANYA PANDAI MENYALAK, DIAJAK BERHUJAH DIA TAK PANDAI"





6 comments:

mizbi said...

salam saudara,

lebih meloyakan kalau manusia itu nampak kebenaran yang haq, tetapi, tetap memilih yang bathil.. betul tak??

scr peribadi, saya tak bersetuju krtkn ke atas saudara penulis. kepada pengkrtk, kalau nk berdakwah biar lah bil hikmah. kalo tak, mcm mane dakwah antum nk berkesan dan nampak hasilnya..betol tak farhan??

teringat nabi pernah sebut, yang mana sampai satu masa akhir zaman, manusia akan mencemuh orang yang baik, dan mempertahankan orang yang zalim..

semoga kita tidak termasuk dalam golongan tersebut..

Farhan Ghadzali said...

wsalam..respon to iqbal

dalam isu Perak dan politik sekarang ini..sila pilih yg haq dan bukan batil..tapi kdg2, ada sesebuah pkara yg haq itu bjaya dilitupi dgn "tangan" manusia..sedangkn pkara itu haq..jadi mari kita mencari dan selami "perkara" tsebut..juga sifat manusia yg tidak mahu tunduk dgn fahaman mereka yg silap..jadi, haq tidak dpt di huraikan..fikirkan...

overall..terima kasih bal utk memahami..

brado said...

salam..


wudah la aysik2 nak ketuk org je..tgk diri sendiri k..InYsAllah 5 waktu solat
kt Masjid k..den cabar ekaw...

brado said...

hahaha.....eden pn pyh nak gie masjid byk syaitan kt lib nie..hahah..

Farhan Ghadzali said...

brado??..sape yg kutuk sape??

tu nk ditujukan khas kat sape??heeh..

insyaAllah!..

milow90 said...

pelik gak blog ko nih
banyak ludah meludah
hehee