Friday, December 5, 2008

Bila Suara Sumbang Berbunyi - (topik khas)

  • Saya hairan dengan komen seseorang yang menggelar dirinya "saye" di ruangan chat. Makhluk ini mengkritik saya dengan mengatakan saya adalah seorang yang amat dibenci di kalangan sister-sister di UIA. Agak menarik untuk dibincangkan dan menghentam mereka disini - (sebab dah alang-alang tak suka kan, baik lezer je terus makhluk-makhluk ni).


  • Pertama, saya ingin bertanya adakah mereka ini kenal benar saya macam mana, pernah tegur saya, pernah menyapa saya dan mungkin cuba untuk menjadi rakan saya?


  • Hairan, ada lagi manusia yang jumud lagi dangkal dalam kelompok pelajar UIA ini. Kerana saya kira, pelajar-pelajar UIA semestinya baik budi pekerti, tak cepat menuduh tanpa usul periksa, tidak menaruh syak wasangka pada pandangan pertama. Bijak, ya, itu adalah komponen penting, sebab tanpa komponen ini, maka lahirlah pelajar-pelajar sebegini rupa. Itu serba sedikit yang perlu ada dalam diri seorang insan yang bergelar PELAJAR UIAM. Kalau tiada, anda fikirlah sendiri macammana anda boleh tersumbat ke Universiti ini.



  • Siapa kalian untuk terus membuat jawapan bahawa saya adalah seorang yang bermasalah seperti yang dinyatakan. Kalian sendiri yang sebenarnya mempunyai behaviour kurang sihat, apa ingat diri kalian sudah cukup perfect? Bila seseorang yang kalian rasa tak enak dipandang mata, sembrono mahu terus melabel "tak suka" sesuka hati. Saya tidak punya sebarang masalah dengan label tersebut. Kerana kalian sendiri yang tidak mengenali diri saya. Dan saya sendiri tak pernah rasa mahu untuk mengenali kalian yang melabel saya sedemikian rupa. Jadi, jangan nak sibuk tepi kain orang dan terus membuang masa. Jikalau nak berdiskusi tantang topik yang saya siarkan, tak perlu sampai menyerang tentang pembawaan diri saya, kerana ianya kelihatan sangat tidak matang dan melihatkan kebodohan kalian.


  • Satu cabaran saya, kalau kalian benar-benar berani, kenalkan diri kalian dalam ruangan chat dan ruangan kritik. Kalau setakat jadi anonymous - bacul- dan hanya bersuara sumbang. Tak payah nak cakap saja lebih.










**Hanya menjadi diri sendiri, bukan seorang yang hipokrit!

8 comments:

cairo boy said...

salam..

yaa,dats rmc boy...haha..lek aa paan,aku lebih kurg gak kat sini..di cop as 'pembawa dakyah' yg kurg sihat ke sini...but,who cares rite..bia aa..aku nk jd diri aku yg sebenar...kdg2,org lain x ska tgk diri kita cmni..so they all hanya leh bkata2 tanpa menunjukkan muka...sungguh tidak tahu malu...kalau dulu zman budak boy,org pggl xde te**r...hahaha

Farhan Ghadzali said...

memang xde te**r pon paan weyh..haha!!yang ckap tu pon betina!!..tapi tu laa..memandangkan dah nk raya Qurban nieh, sembelih aje mulut2 yang tak tau malu ni..

lame aku dok diam je..tak puas ati cakpa depan2 r...

nyway thanks!!..

**cairo boy ni nama paan gak..-Khairul Farhan..

cairo boy said...

haha..ye x ye gak eak...tino pe nye...huhuhu..ok2,cheer up man...be urself...selamat hari raya qurban too..kalau nk korban org2 tu,aku nak bhgian plg 'MANTAP' tau..hhahaha..u noe wat i mean rite...hahaha..

mrs iceman said...

hey,i got probs too with people yg nosy especially girls yg suke interfere in peole's affairs.diorg tue bloody idiot.just ignore them.
diorg tue xde better things to do than gossiping.be urself.that is normal for human utk kutuk org tanpa investigate dulu the facts.just ignore n do ur own thing.to them yg busy body mind ur own business.

Farhan Ghadzali said...

haha..wey paan..bleh tahan lucah r hhaha!!..xpe, BLOG AKU TIADA TAPISAN!

sape nak kne hanjing ngan aku silakan laa...

: to mrs iceman

i do agree wit you,just sometime we need to be outspoken after being patient for a long time..isn't it..??

thnk u!

wobot.suke.bebel said...

adoi..
pelik ngan manusia sebegini..
wujud lagih org cmni???
pelik!!!!

well...
paan ak support ko....
manusia xpena perfek so xpayah nak kondem!!!

plus...they're jealous bcoz we're GREAT !

hazwan garsides said...

mantap la post nih.aku sokong gler babeng.hahahahah!

Farhan Ghadzali said...

pelik..xde pula yang orang label aku macam2 sebelum ni nak bukak mulut dah???kemana menghilang??

abg hazwan, ko kena benda yg same ke?? heheh